Hedef Kitle
İletişim
sürecinde üzerinde en çok durulması gereken konulardan birini, belki de en önemlisini
hedef kitle ve onun özellikleri oluşturmaktadır. Hedef kitle, mesajın ulaşması
amaçlanan kişi ya da grup olarak ön plana çıkmaktadır. Mesajın ulaştığı
insanlar dar bir bölgenin az sayıdaki insanı ile sınırlı olabileceği gibi, tüm
dünya insanlığı da olabilmektedir. Yine hedef kitle, kullanılan iletişim kanallarına
göre ya da kişilik, toplumsal yapı ve örgütlenme biçimine göre aktif, başka deyişle
kaynak tarafından gönderilen mesajlara tepki gösteren veya tepkisini belli etmeden
salt mesajı alan biri olabilir17.
Hedef
kitlenin dinleme, okuma, düşünme yeteneği yoksa ya da kısıtlıysa, kaynağın
gönderdiği iletilerin kod açımını ya eksik yapacaktır veya hiç kod açımı
gerçekleştirmeyecektir. Yine hedef kitlenin sahip olduğu bilgi düzeyi de
iletişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesinde önemli bir faktör olarak
görülmektedir. Çünkü hedef kitle, kodu ya da mesajın içeriğini bilmezse, mesajı
anlaması mümkün olmayacaktır18. Ayrıca psikolojik yapıdan
kaynaklanan yeniliğe açık olma durumu, iletişim sürecinde etkili olabilecek bir
başka faktördür. Bilindiği gibi toplumdaki bazı insanlar diğerlerinden daha çok
yeniliğe açıktır ve dolayısıyla bu kişilerin ikna edilmeleri daha kolay
olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder